Kaffeetasse mit Blog

Blog je možné vytvoriť v priebehu 10 minút, tak prečo v názve stojí 30 dní? Za vytvorením úspešného blogu je omnoho viac, ako sa môže na prvý pohľad zdať, nie je to len inštalácia blogovacej platformy.

Správny blog dokáže chytiť vašich návštevníkov za srdce. Umožní vám aj vašim fanúšikom posunúť sa dopredu, plniť si svoje sny. Je to blog, ktorý má význam. Môže byť prvým krokom pre vybudovanie vlastného online podnikania.

Prečo som vytvoril túto výzvu?

Rozhodol som sa vytvoriť si nový blog. Uvedomil som si pár problémov s mojím aktuálnym blogom, chcem niektoré veci urobiť inak – lepšie. Nejde tu o zmenu aktuálnych stránok, ide tu o vytvorenie úplne nového blogu. Všetky moje dôvody, ktoré ma viedli k tomuto rozhodnutiu zistíte hneď v prvej lekcii, kde budeme rozoberať motiváciu vytvorenia blogu.

Pripojíte sa ku mne v tejto výzve? Svoj pokrok, všetky rozhodnutia a akcie, ktoré počas týchto 30 dní urobím, budem podrobne popisovať a vysvetľovať. Vždy si najprv položíme tie správne otázky, zadáme si domáce úlohy, ukážeme nejaké tipy a triky a vzájomne sa podporíme.

Výzva nemusí byť len pre tých, ktorý blog ešte nemajú. Ak už blog máte, taktiež sa môžete pripojiť a svoj blog touto cestou vylepšiť.

Mesiace tréningu končia, čas na akciu

Veľmi rád sa učím nové veci, posledné mesiace som strávil učením sa od profesionálov hlavne v zahraničí. Absolvoval som niekoľko rôznych kurzov a narazil som na jeden problém: moja práca mi zaberá pomerne veľa času a keď si večer vyhradím čas na niečo extra, po pozretí tréningových videí z týchto kurzov mi už nikdy nezostáva čas aj niečo reálne vytvoriť. Preto som tréningom povedal dosť, všetky kurzy som zrušil a rozhodol som sa naplno venovať len akcii a vytvoreniu niečoho nového.

V priebehu tých 30 dní sa pokúsim zúročiť všetko, čo som sa naučil, čo som reálne vyskúšal a všetko to sformulovať do niekoľkých lekcií s jasnými a konkrétnymi výsledkami. Po uplynutí 30 dní bude blog hotový, bude mať obsah a bude spustený. Bude mať pripravený plán na najbližšie týždne po spustení, bude prepojený so sociálnymi sieťami, bude optimalizovaný pre vyhľadávače a bude obsahovať všetko, čo na začiatku potrebujeme.

Koľko vás to bude celé stáť?

Táto výzva je samozrejme zdarma, úplne celý jej obsah a nikdy od vás nebudem nič požadovať. Ja si vytváram nový blog na vlastné náklady a vás pozývam nazrieť do zákulisia jeho tvorby.

Jediné náklady, ktoré vám reálne počas výzvy vzniknú sú náklady s vaším blogom: určite to budú náklady na hosting (cca 1-3 eurá mesačne) a náklady na kúpu domény (cca 15 eur ročne), obidve veci si budete registrovať sami vo vlastnej réžii (návod vám samozrejme poskytnem).

V lekcii, v ktorej budeme riešiť grafickú tému stránky možno zvolíte kúpu hotovej témy, ich cena sa pohybuje okolo 30-40 eur, ale toto je dobrovoľné a budem popisovať aj možnosti využitia bezplatných tém.

Nepotrebujete grafika, programátora ani marketéra

Je nutné mnoho dôležitých rozhodnutí, väčšina z nich je potrebná ešte pred samotným inštalovaním a spustením blogu. V procese ďalej vzniká mnoho rôznych otázok: „Aký názov zvoliť?“, „Akú tému?“, „Ako na grafiku webu?“, „Ako blog správne nastaviť?“, „Ako písať články?“, „Ako rozšíriť svoj blog medzi ľudmi?“.

Dobrá správa: nepotrebujete byť grafický designér, nepotrebujete byť programátor, nepotrebujete si najať marketingovú agentúru; všetko, čo potrebujete, je vo vás a sú to: slová. Naozaj nezáleží na ničom inom, sú to slová, ktoré ľudia vnímajú, ktoré dokážu prilákať, zaujať a pohnúť s ľuďmi. Grafika a iné prvky webu sú len prostriedok, ktorý môže mierne ovplyvňovať zážitok návštevíkov – aj na to sa určite pozrieme.

Slová sú to, čím sa budeme v tejto výzve najviac zaoberať, budeme premýšľať nad tým, aké slová použiť v názve, v doméne, na webe, v článkoch.

Jednotlivé lekcie, ktorými prejdeme počas tých 30 dní

  1. Ste pripravený? Čo vám blog môže dať? Motivácia a rozhodnutie zaviazať sa tejto výzve, zaviazať sa dokončiť svoj blog. Diskusia o význame blogu a o možnostiach zárobku z blogu.
  2. Nájdenie tej správnej témy. Musíme nájsť tému, ktorá bude pre vás najvhodnejšia. Toto je jedno z najdôležitejších rozhodnutí, preto ho nepodceníme.
  3. Definovanie cieľovej skupiny. Jedným z najdôležitejších krokov je presné pochopenie a určenie našej cieľovej skupiny.
  4. Výber vhodného názvu, domény a sloganu. Sú to tri základné piliere identity vášho blogu. Blog musí mať jedinečnú identitu, ktorá ho oddelí od všetkého ostatného, ukážeme si ako na to, a taktiež čomu sa vyhnúť.
  5. Predstavenie WordPressu, jeho inštalácia a nastavenie. Po tejto lekcii už bude váš blog funkčný, ale oficiálne ho spúšťať ešte nebudeme.
  6. Začíname písať články. Ak chceme blog vytvoriť a aj spustiť v priebehu 30 dní, musíme už skôr začať s vytváraním jeho obsahu. Zamyslíme sa taktiež nad samotným obsahom článkov.
  7. Výber grafickej témy, jej inštalácia a nastavenie. Povieme si niečo o grafickej identite vášho blogu, ukážeme si, aké máme možnosti a čomu by sme sa mali vyhnúť. Prejdeme si podrobne celý proces.
  8. Výber a inštalácia potrebných modulov. Moduly sú bloky, ktoré pridávajú ďalšiu funkcionalitu vášmu blogu. Ukážeme si odporúčané moduly, ako ich inštalovať a spravovať.
  9. Sociálne siete. Vytvoríme si profily na sociálnych sieťach. Ukážeme si, ako sa dá prepojiť blog so sociálnymi sieťami.
  10. E-mail marketing. Tu sa zamyslíme nad e-mail marketingom a povieme si, prečo je to najdôležitejšia súčasť celého blogu. Nájdeme hlavnú akciu, ktorú od našich návštevníkov požadujeme.
  11. Inštalácia sledovania návštevnosti. Nainštalujeme si Google Analytics a naučíme sa analyzovať návštevnosť.
  12. SEO optimalizácia. Aj keď to môže znieť zložito, WordPress nám ponúka veľmi jednoduché nástroje ako zvýšiť svoje šance vo vyhľadávačoch.
  13. Plánujeme spustenie. Naučíme sa, ako nás plánovanie dokáže oddeliť od priemerných blogov a vytvoríme plán spustenia blogu.
  14. Pripravujeme sa na to, čo bude po spustení. Pokračujeme v plánovaní a povieme si niečo o vytvorení článku pre iný blog.
  15. Spúšťame! Oslavujeme :).
  16. Záver. Zhodnotenie priebehu.

Štartujeme v pondelok 3. februára

Začneme 3. februára, kedy vám príde prvá lekcie e-mailom. Celá výzva je formou e-mailovej série, v priebehu výzvy vám budú chodiť e-maily (zhruba každý druhý deň). Obsah týchto e-mailov bude najdôležitejšia časť, niekedy budú sprevádzané článkom alebo videami tu na mojom blogu.

Ako sa zapojiť?

Zadajte svoju e-mailovú adresu do formulára nižšie a už len počkajte na prvý e-mail. V priebehu výzvy budeme spolu komunikovať a riešiť problémy, ktoré vám vzniknú. Či už formou komentárov alebo mi napíšete priamo na môj e-mail a budeme to riešiť individuálne.

Koľko času na jednotlivé úlohy budete denne potrebovať?

Odhadujem, že denne tomu budete musieť venovať 30-60 minút. Niekedy to môže byť aj 15 minút a niekedy možno aj viac ako hodina, rôzne lekcie vyžadujú rôzne nároky. Snažil som sa ale náročnosť rovnomerne rozložiť, na niektoré lekcie budete mať len deň a na niektoré až 3 dni.

Táto výzva už prebieha a nie je možné sa do nej teraz zapojiť. V budúcnosti sa táto výzva určite opäť otvorí, prípadne sa bude konať nejaká iná, ak chcete byť o novej výzve informovaný, zadajte svoj e-mail do tohto formulára: