Minule som písal o tom, prečo každý môže písať blog a nikto by sa toho nemal báť. Teraz sa budem venovať tomu, prečo je blog taký extrémne dôležitý pre vaše internetové podnikanie.

Všetci sa snažíme vytĺcť lepšie pozície v Google alebo zožať úspech na sociálnych sieťach, bojujeme o každú priečku alebo o každého jedného fanušíka. Je tu ale jedna nevyužitá príležitosť, ktorú mnoho internetových podnikateľov stále neberie vážne: blogovanie.

Ak v blogu nevidíte príležitosť aj pre váš biznis, dovoľte mi v tomto článku uviesť najkritickejšie dôvody, prečo je blog jednou z najväčších príležitostí, ktoré vám dnešný internet ponúka.

1. Privádza veľkú návštevnosť

Vaše články v blogu sú v podstate ďalšie stránky, cez ktoré vás môžu užívatelia nájsť. Jednoducho povedané: dávajú užívateľom viac dôvodov navštíviť vašu stránku. Preto by to nemali byť len články propagujúce vaše produkty, ale aj články pridružených tém alebo rôzne iné užitočné informácie, ktoré ľudia vyhľadávajú na internete. To môžete napríklad využiť a zameriavať články na konkrétne kľúčové slova cez ktoré chcete prilákať návštevnosť. Aj preto je blog jednou z najlepších možností, ako priviesť návštevnosť z prirodzeného vyhľadávania.

Zaujímavá môže byť súvislosť so sociálnymi sieťami. Dobre vieme, akú moc majú, ale aby ste ich využili musíte vytvoriť obsah, ktorý bude zdieľaný, takýmto obsahom sa len ťažko stane stránka vášho produktu alebo služby, takýmto obsahom sa práve stávajú zaujímavé články.

Prispievanie článkami do vášho webu taktiež zvyšujete SEO (optimalizáciu pre vyhľadávače) svojho webu. Google bude vidieť, že je vaša stránka aktívna a že obsahuje aktuálny obsah a tak zvýši vaše hodnotenia.

2. Postaví vás do role experta

Ak využijete váš blog na zdieľanie naozaj hodnotných informácií, ak pomocou neho budete pomáhať a riešiť problémy vašich zákazníkov, ak im dokážete dať informácie, ktoré hľadajú, stanete sa v ich očiach odborníkom vo vašom odvetví.

Máte možnosť dokázať, že vy alebo vaša značka sa danej problematike naozaj rozumiete a preto ste správnou voľbou. Nemusíte to robiť prázdnymi hláškami a vešať to na billboardy pri cestách, napíšte články, ktoré budú také užitočné a také nabité informáciami, že to bude hneď všetkým návštevníkom jasné.

3. Buduje dôveru s vašimi zákazníkmi

Je to aj dôvera, ktorú u svojich návštevníkoch dokážete pomocou blogu vytvoriť. Ak im budete ponúkať cenné informácie, budú si vás vážiť a vášmu odporúčaniu dôverovať. Takíto návštevníci sa s najväčšou pravdepodobnosťou stanú aj vašimi zákazníkmi.

Okrem písania článkov môžete so svojimi zákazníkmi ďalej komunikovať cez komentáre, čo dáva väčší pocit osobného prístupu a napomáha k ešte väčšej náklonnosti k vám.

Toto boli 3 najzákladnejšie dôvody, prečo je písanie blogu skutočnou príležitosťou pre vaše online podnikanie. V skutočnosti to ale nie sú jediné dôvody, ten zoznam je veľmi dlhý. Pozrime sa na to aj z opačnej stránky, vo vedení blogu nie sú žiadne nevýhody alebo ohrozenia! Je to rozhodnutie, ktoré vám môže len pomôcť.

Máte nejaké otázky alebo chcete s niečim poradiť? Napíšte komentár nižšie a pokúsim sa vám pomôcť.